söndag 5 maj 2013

TICK TACK

Visst är det så?
Klockan och tiden tickar iväg så fort, fort.
Har varit på 1-årskalas idag.
Liten kusin som nu är ett helt år.
Visst är det så?
Tiden snurrar på.
Och bäst är att bara hänga med på resan.

En jobbarhelg är nu över.
Mina två helger med jobb är klara.
Nu väntar två lediga familjehelger.
Jag kan längta efter den där första lördagsfrukosten med familjen när vi alla fem är samlade.
Då vill det till att alla är på topp!
Javisst!
Där får man hejda sig och inte ha för stora förväntningar.
Visst är det så?
Vi bygger upp en tanke, stämning och vision över hur det SKA vara.
Bäst är att bara hänga med på resan.
Som den är.
Som den kommer.


Jag tar min lite sega söndagskropp och myser ner mig i sängen tror jag.
Imorgon är tidig morgon...igen...
Sen ska det klippas, snickras och vara så där måndagsledig som jag oftast är.
Säger godnatt från ett så där lagom tyst söndagsradhus.

Hotellslappt sommaren 2012.




//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar