tisdag 21 maj 2013

STEKLAR

Jordgubbsbladstekel.
De har flyttat in hos mina jordgubbar.
De äter blad och lämnar den lilla fjuttiga stammen kvar.
Jäkla odjur.
Jag ska ut och leka terminator om en stund.
Ska prova såpavatten.
Vi får alltid stora mängder jordgubbar så det är ju trist om de ska ätas upp av små larver.
De äter ej blommorna utan bara bladen dock.

Plantorna har några år på nacken och plantor ska ju bytas ut var fjärde år säger de där jordgubbsförsäljarna som har sådana där himmelska jättefält med söta, röda bär.
Dessa plantor har gett underbara skördar så jag får väl vara nöjd ändå.
Jäkla larver!


Onsdag och regnet dröjer sig kvar i luften.
Tvättstugan är laddad och frukost intagen.
Lite jobb i eftermiddag.
Mjukstart på min jobba-helg-vecka.
Fotbollsträning för femåringen idag.
Astrid Lindgrens Värld för nioåringen med sin klass.
Sång och vardagligt bus för treåringen.

En blond ung tjej i Australien år 2000.


Önskar Er en god dag mitt i veckan!
//Jenny



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar