fredag 10 maj 2013

PLÖTSLIGT HÄNDER DET

 En sådan rubrik tar tankarna till trissvinst eller hur?
Vi kör med den rätt ofta på mitt jobb.
När köerna känns långa och man kommer där och öppnar upp en ny kassa och kunden som rusar fram får den där goa känslan av att; Plötsligt händer det!

Idag får jag säga det igen; Plötsligt händer det!
Vet Ni?
Jag ska ha tvättstugan kl15.
WOW!
Jag har aldrig använt vår tvättstuga i vår förening.
Jag har varit med och tagit beslut i styrelsen om att vi behövde köpa in nya maskiner, skrivit fina små infolappar till alla boenden, snicksnackat med mammi Agge när hon tvättat.
Men ALDRIG har jag som boende nyttjat tvättstugan.
Nu har dock nån fyllt vårt tvättrum i huset här med en jäkla massa tvätt.
Och stora sådana.
Lakan till förbannelse, handdukar, kuddar och jag vet inte vad.
Så nu får NÅGON gå till tvättstugan och styra upp det hela.
Ta tag i dessa stora tråkiga högar och bli av med skiten på en gång.
Nästan lite pirrigt hörrni!
Ja jag gläds av de där små sakerna i livet som Ni vet.
Att ta med alla barn och gå över gräsplätten till vår jättefina och moderna tvättstuga.
Tänk så bra vi bor.
Gym, solarie, bastu, relax, stor gemensamhetslokal, tvättstuga med stora rymliga maskiner
, fina parker, härliga planteringar här och var, nära till det mesta, natur, bad och äggköp på liten gård.
Va??!!
Fina små radhus där de boenden väntar in den härliga sommaren
.

Och glad är jag att jag har min Agneta ett stenkast bort.
Dock bör man ej kasta sten då man lätt kan träffa ett fönster....
:)




God fredag på Er!
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar