torsdag 18 juli 2013

RISE AND SHINE


Vaknar innan klockan ringer.
Kroppen är inställd på 5.30 på nått vis.
Bara jag lägger huvudet på kudden senast 22.00-22.30 så vaknar jag utvilad och skapligt pigg.
Fredagen bjuder på ett sådant där 11-timmarspass i charken.
Ett pass som rivstartar igång på nått vis.
Från det att man sätter in näsan på jobbet så drar det igång.
Och då gäller det att man laddat upp kroppen med en bra frukost.

Och numera slarvar jag inte en enda morgon.
Jag vet hur viktigt det är och hur fel det blir utan den näringsriktiga frullen.
I det långa loppet fungerar inte kropp och själ utan påfyllning.
Jag äter var tredje-fjärde timma.
Som ett litet barn kan tyckas.
Innan träning och efter träning.
Ladda och återhämta.
Viktigt det där.


Gårdagen laddades med jordgubbar, glass och grädde då tant fyllde 35.
Javisst!
Hipp hipp hurra och hela den biten.
En lugn eftermiddag med min härliga familj och min käre morbror.
Jag hoppade presenter men en bukett blommor med fina sommarblommor hade morbror med sig ändå.
De står på köksbordet och sprider sådan där somrig känsla över hela köket.

Familjen har semester och är lediga.
Dock känns det som att alla bara går och väntar på att få starta igång den "riktiga" semestern.
När vi åker ner till giagia och papou som väntar på att få träffa sina barnbarn.
Få busa i Medelhavets salta vatten, mata duvor på det lilla torget, vara vaken så där ruskigt sent på kvällarna för att förhoppningsvis sova lite längre på morgonen...
Det längtar vi till.
Jag jobbar åtta dagar till.
Javisst kör jag med lite nedräkning här.
Nästan så jag vill ha ett A4 och rita upp rutor där jag kan kryssa över var dag som går.
När man jobbat hela sommaren (juni-juli) så längtar men verkligen till de där veckorna som ligger och väntar i augusti.
Snart är vi där!

Nu tar jag mina två rabarb-och jordgubbspajer och promenerar ner till jobbet.
Det blir lite bjudning idag.
Gött!
Det kan vi sommararbetande behöva!

Önskar Er en härlig fredag gott folk!




//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar