torsdag 11 juli 2013

EAT FOR A HEALTHY LIFE



Tänka sig.
Att ett ljus kan gå upp en kväll på skuggsidan, så där när man har börjat huttra en smula.
En vän sitter framför en och tar sig tiden att verkligen förklara.
Hon ser, känner och förstår.
Ett ljus går upp hos den snart 35-åriga kvinnan som sista tiden har mått lite uschligt.
Äter jag för lite?
Ja ibland missar jag kanske nått mål pga av arbetstider...
"vadå kanske"
"inse fakta"

Jaha....ligger jag så lågt?
Som min fina vän sa...hur vill jag må när jag är 40?
Några timmar med en klok kvinna skakade om mina tankar och hennes ord tog mig till en nystart.
Inte ny start utan nystart!


Mitt arbete är fysiskt.
11 timmars pass är 11 fysiska timmar.
Och så en aning stress på det.
Som jag tycker mig kunna hantera.
MEN, äter man ej rätt och tillräckligt så börjar även hjärnan att spöka.
Och det vill vi ej!
Sen tränar jag.
Springa, squata, hoppa och studsa....
Barn, hem och livet.
Goda råd om snabba och nu-på-stört-lösningar.
Långsiktiga råd och lösningar.
Där satt hon och bara klargjorde en massa saker.
En sådan klok kvinna!

Hårresande upptäckt och aha-känsla!
Tack min vän.
Tänk så kloka vi blir när vi kommit en bit i livet.
Heja oss!


Nu far jag mot jobbet.
Mätt i magen och glad i själen.
//Jenny

1 kommentar: