onsdag 8 maj 2013

30 MIN


Kvällens träningspass:
30 minuter på cykel i högt tempo.
I fultempo så där så man kan få sitta och göra fulminer när man blir lite trött.
30 minuter som börjar med en lite kvällskall kropp.
Upp på cykeln.
Tittar på klockan och alltid samma tanke....åååhhh det är långa 30 minuter det där.
Så går tanken javisst.
Sen drar man igång.
Cykeln hörs inte då jag laddar upp med hög volym med mina låtar.
Ja Ni vet... Shakira, Tina&Ike, Rihanna, PCD och JLo och allt det där.
Musik som är peppande och som tar mig framåt till sluttiden.

Vet Ni?
Det bästa med att ha en kam som reser sig lite upp från huvudet är att när man pressar sig själv och flåsar riktigt jävligt, svettdropparna flyger runt och armarna går en egen boxningsrond i takt med musiken, är att den fladdrar från sida till sida.
Och det blir ju en galen discokänsla av det hela:
Ja Ni skulle va med allihopa.
Fulminer, fulboxning, svajjande hårkam och 15 minuter har passerat.


Vid 15 minuter hänger linnet över styret och benen spinner på bra.
Händerna i midjan och man funderar över varför det är bubblor på magen?
Jag har lösningen!
Om man drar skinnet åt sidan så ser man magmusklerna.
Javisst!
Prova vet jaa!!
Jag fnissar mellan pusten och skakar loss med kammen.
Under de sista minuterna rockar det i högtalarna och JLo drar in på dansgolvet.
Heja!
Jag tar en glutt på klockan och vips har 30 minuter passerat.

Ner på mattan och idag körde jag mina magövningar i supertempo för Ni vet ju alla vad som är on the telly kl21... Greys såklart!
Så får man göra när man trycker in ett upptempo träningspass efter jobb och klipp.
Men så skönt det känns när man kliver av cykeln och benen är lite svajiga.
Så gött och efter dagens pass vet jag hur glad jag är för min kam.
Min alldeles egna svajande kam.

Svajande kammen!


Nu är det sovdax kan jag lova.
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar